17-01-09

Colruyt-gevaar

Lange tijd heeft Colruyt het imago van den Aldi gehad (waar niets verkeerd mee is), maar de keten heeft de laatste jaren toch wel een spectaculaire groei gekend.  Plots zie je de Carrefours leeglopen en de volksverhuis naar Colruyt toenemen.  "De laagste prijs", een eenvoudig maar efficiënte slogan, zeker in tijden van crisis.  MAAR wat als er twee prijskaartjes hangen onder hetzelfde artikel, met een verschil van om en bij de 30 euro?  Krijg je het dan ook voor de laagste prijs?  Het klinkt gek, maar in onze Colruyt werd het realiteit.  Tijdens de kerstperiode zagen we voor hetzelfde toestel twee kaartjes hangen en omdat ik zo verbaasd was, moest ik er gewoon een foto van maken.  Kijk maar even mee:

1232212160NIMG_0051

Dit is de prijs van het toestel zoals het geafficheerd stond in de winkel.  Een rode prijs (dus een actie): 88,65 euro.  Valt goed mee, nee?

1232212305NIMG_0052

En dit is hetzelfde toestel, op hetzelfde tijdstip, op dezelfde plaats, maar met de actieprijs naar beneden gehaald.  En wat verschijnt er daar?  Wie goed kijkt, ziet dat de prijs slechts 59 euro bedroeg (ook een rode prijs) voor de actie.  Even de rode telefoon bellen?  Nee, ik ken de uitleg al.  Colruyt is een prijsvolger en geen prijszetter.  Als de concurrentie haar prijzen laat stijgen, doen ze dat bij Colruyt ook!  Goed uitkijken dus wanneer je iets bij Colruyt koopt, is de boodschap!

18:22 Gepost door Kristof in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.